ایران بین ؛ امکانی برای آشتی کتاب با ثروت!

«درآمد بیشتر، رفاه و آسایش واقعی با پیوستن به ایران­بین»

 

با ایران بین، ایرانی را بسازید که دوست دارید.

ایرانی که در آن به راحتی می توان مطالعه کرد و کتاب مورد علاقه خویش را با کمترین قیمت ممکن و به سهل ترین شیوه سفارش داد؛ ایرانی که در آن مردم برای خرید کالای فرهنگی خویش دلیلی ندارد که از منزل خویش خارج شوند.

آینده متعلق به اینترنت است و اینترنت متعلق به ما. پس بکوشید آینده را در دستان خود بگیرید.

همین امروز اسم خودتان را شبکه ایران­بین ثبت کنید، تا آینده متعلق به شما باشد.

 


 

 

 

به نقل از روزنامه همشهری شماره ۲۹ مهر ۱۳۸۳

ماهیت تجارت الکترونیک، افزایش سرعت
انتشار و کیفیت پیام است

قوانین در حوزه های مختلف از جمله در حوزه های تجارت باید اصلاح و زمینه های تجهیز آن فراهم شود تا مردم بتوانند به سیستم جدید اعتماد کنند. «دکتر علی اصغرکیا» مدیر گروه فناوری اطلاعات دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان این مطلب، روند این پروسه را زمان بر توصیف کرد و اظهار داشت: نمی توان سریع و شتاب زده شیوه های نوین را در تجارت اعمال کرد به همین دلیل در حال حاضر، تجارت سنتی بیشتر از تجارت الکترونیک مخاطب دارد. وی، توضیح داد: در تجارت شبکه ای، شبکه ها را با توجه به حوزه جغرافیایی به سه نوع شبکه محلی، شهری و سراسری تقسیم می کنند، این نوع تجارت یکی از سرویس ها و خدماتی است که می تواند از طریق این شبکه ها، مورد استفاده افراد قرار گیرد.

وی ، با بیان اینکه امروزه کشورهای در حال توسعه آزمایشگاه تزهای کشورهای توسعه یافته برای اعمال روش های جدید هستند تاکید کرد: ماهیت انواع تکنولوژی ها از جمله تجارت الکترونیک، افزایش سرعت انتشار و کیفیت پیام است که این امر سبب تسهیل در دادوستدها شده و خرید و فروش کالا را میان اشخاص و شرکت های مختلف فراهم می کند،  بنابراین چون هدف، سرمایه گذاری برای توسعه است، تبیین اهداف در راستای درآمدزایی و تبلیغات بسیار حایز اهمیت است. وی، ادامه داد: شرایط و موقعیت جامعه به گونه ای است که هنوز نمی تواند این نوع تجارت را بپذیرد، از این رو بستر توجه به آن هنوز مهیا نشده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی، ویژگی این تکنولوژی ها را تسهیل در شرایط لازم ذکر کرد و افزود: برای نمونه در کشوری همچون هندوستان به دلیل پراکندگی، گستردگی و فراوانی جمعیت، به  دلیل سرعت پایین شیوه های سنتی تجارت به تدریج جای خود را به تجارت الکترونیک داده است، از این رو افرادی که قصد فعالیت در حوزه تجارت الکترونیک را دارند با استفاده از این ابزار به فروش بیشتر و معرفی کالا و خدمات خود می پردازند که البته این شیوه در کشورهایی که بیشتر مصرف کننده و کمتر تولید کننده اند، مورد استفاده قرار می گیرد.

کیا، سیاست فعلی را حول محور واردات در کشورهای آسیایی توسعه نیافته تشریح کرد و افزود: از این رو صاحبان سایت ها و شبکه سازان برآنند که تبلیغات خود را از طریق جمعیت بالا و سطح پایین سواد در این کشورها ارایه و کالای خود را معرفی کنند و در واقع تجارت شبکه ابزاری برای فروش بیشتر کالاها و خدمات آنهاست.وی ادامه داد: معرفی، بسته بندی، کیفیت کالاها و مهم تر از همه ارزان بودن آن، تمام متغیرها و شاخص های این بخش را تحت تاثیر قرار می دهد، بنابراین چنانچه قرار باشد این روال در تجارت الکترونیک انجام شود، باید الگوها و شیوه های مورد پسند مصرف کنندگان ایرانی را حداقل در معرفی کالاها مورد توجه قرار داد.

مدیر گروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی، در پایان با بیان این که افراد در استفاده از ابزارهای جدید، معمولا دیرپذیر هستند، گفت: اگر چه در ابتدا جامعه به  راحتی از این ابزارها استقبال نمی کند، اما در آینده ای نه چندان دور سمت و سوی حرکت به سوی تجارت الکترونیک برای معرفی کالا و خدمات و سایر امکانات به مخاطبان خواهد بود، بنابراین توجه به نوآوری و خلاقیت هم در تولید و هم در توزیع و معرفی کالاها در حوزه های مختلف، امری ضروری است.